27-04-2026 12:54
Steve ClementsBonjour. Ce petit champignon blanc résupiné et
27-04-2026 09:59
Pauline. PennaBonjour Can anyone advise me on these pycnidia fo
22-04-2026 20:54
Hi to everybody.This Pyrenopeziza grew in moist le
24-04-2026 03:16
David Chapados
Found while looking at something else from wood in
22-04-2026 01:06
Bonjour à tous.Je vous présente cette Nectria s.
22-04-2026 20:17
Marian Jagers
Is anyone familiar with the Hyphomycetes genus Pse
21-04-2026 22:14
Margot en Geert VullingsThis cup fungus was found on April 10, 2026, on lo
He leido los dos trabajos "Species diversity of Genea (Ascomycota, Pezizales) in Europe" y "Phylogenetic overview of the genus Genea (Pezizales, Ascomycota) with anemphasis on European taxa" pero no acabo de decidirme.
He llegado a algunas especies pero me gustaría saber vuestras opiniones.
Ascoma de 1´5 cm. Olor a Yogourt, esporas elipsopidales ornamentadas de 25-27 x 20 micras. Con cretas que se ramifican de 3-4 micras de altura.
Gracias
Es una a la que llegué con las claves, pero la ornamentacion mide más de 2 micras de alto por eso una de las que pensé es pseudoverrugosa. ¿crece en haya y en España?.
Si es cierto que leyendo podría cuadrar (salvo la altura de la ornamentación) aunque leo que el aroma de G. pseudobalsleyi...es como a Tuber aestivum, mi Genea olía fuertemente a Yogourt.
Alguna idea para acertar
Gracias
parece qu ecuadra bastante
gracias
Genea is a very difficult genus, often not clearly determinable without sequencing (or even with). There were many changes and new species in the last years - and I must admit: I am usually unable to determine specimens properly.
Best regards, Lothar
Gracias por escribir.
Un saludo




