28-10-2025 19:33
Nicolas Suberbielle
Bonjour à tous,Je voudrais votre avis sur cette r
31-10-2025 09:19
Lothar Krieglsteiner
Can somebody provide me with a file of:Rogerson CT
09-08-2025 13:13
Maria Plekkenpol
Hello,Yesterday I found these on burnt soil. Apoth
25-11-2016 13:54
Stephen Martin Mifsud
Hi, I found numerous seeds of Washingtonia robusta
28-10-2025 22:22
Bernard Declercq
Hello.I'm searching for the following paper:Punith
28-10-2025 15:37
Carl FarmerI'd be grateful for any suggestions for this strik
an european recolt of Mytilinidion californicum
Alain GARDIENNET,
19-02-2009 09:44
I've made a recolt of Mytilinidion acicola on Sequoiadendron giganteum in Côte d'Or (France). I put my data in the "Base de données" d'Ascofrance and I would like that north-american recolters confirm this determination even if I've almost no doubts.
I would like, too, that european recolters contact me if they have already met this species.
It's the first recolt in France, perhaps in Europe ?, perhaps first time out America ?
Une anecdote en français pour finir : cela fait plus de six mois que j'écume inlassablement tous les sequoias de la région pour la recherche de californicum. Il me restait dans un cageot quelques branches que je n'avais eu le courage de regarder, petit signe de lassitude ? ... j'allais les brûler...je les avais en main pour le faire... un p'tit coup de bino avant de le regretter et ...bingo !
La morale de l'histoire : IL NE FAUT JAMAIS DESESPERER. Puisse cette philosophie moralisatrice de bas-étage vous donner l'envie de traquer des espèces qui vous font rêver.
A+
Alain